معاون اول رئیس جمهور گفت: برای اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی، باید وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی به صورت جدی پای کار بیایند تا ۲۵۵ هزار هکتار باقی‌مانده نیز اجرایی شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در حاشیه بازدید از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی مقام معظم رهبری گفت: در سال ۷۵ و در زمان سفر مقام معظم رهبری به خوزستان اعلام شد که این طرح باید انجام شود، اما تا سال ۹۲ از ۵۵۰ هزار هکتار مورد نظر، ۷۴ هزار هکتار اجرایی شده بود و برای اجرای فاز دوم آن باید وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی به صورت جدی پای کار بیایند تا ۲۵۵ هزار هکتار باقی‌مانده نیز اجرایی شود.

او افزود: در این دولت با مجوزی که برای تامین اعتبار دریافت شد، ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت کردیم و تاکنون ۲۹۵ هزار هکتار از این طرح اجرایی شده است و با اجرای این طرح، ۳.۵ میلیون تن به محصولات کشاورزی کشور نسبت به میزان تولیدات پیش از اجرای طرح افزوده شده است و با اتمام کل طرح، ۹.۵ میلیون تن به تولید محصولات کشاورزی کشور افزوده خواهد شد.

جهانگیری بیان کرد: کشت‌های استراتژیکی در این اراضی انجام شده و درآمد کشاورزان نیز به همین نسبت افرایش یافته است و بسیار خوشحال هستیم که زندگی بخش وسیعی از مردم که در روستا‌ها هستند از نظر درآمدی افزایش می‌یابد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در طول این سال‌ها، قیمت خرید گندم از کشاورزان هر ساله افزوده شده است به شکلی که در سال ۹۲ هر کیلوگرم گندم از کشاورزان ۴۲۰ تومان خریداری می‌شد و امسال هر کیلوگرم گندم بیش از ۴ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود و  این گندم به مردم کیلویی ۶۰۰ تومان فروخته می‌شود تا بتوانیم نان ارزانی در اختیار مردم قرار دهیم.

این مقام مسئول با اشاره به خواسته‌های مردم برخی از روستا‌های هویزه در خصوص نبود گاز و اشتغال گفت: متاسفم که در منطقه‌ای که نفت و گاز وجود دارد، برخی از روستاییان از نعمت گاز بی‌بهره هستند. روزی که دولت را تحویل گرفتیم، کل روستا‌هایی که در کشور گاز داشتند ۱۴ هزار روستا بود، اما امروز ۳۲ هزار روستا در ایران از نعمت گاز بهره‌مند هستند و استاندار پیگیری خواهد کرد تا برای گازرسانی روستا‌هایی که در این منطقه گاز ندارند، اقدام شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار